30/12/11

Sessió del 28 de novembre

En la primera sessió després d'estar tres setmanes consecutives de pràctiques, a la classe de TIC, vam estar comentant diferents aspectes relacionats amb les TIC i les nostres escoles de pràctiques. Per tal de fer-ho més amè, i alhora treballar en grup, vam realitzar una activitat anomenada Philips 5x5, on havíem de col·locar-nos cinc grups de cinc persones cada grup, on havíem de resoldre cinc preguntes i disposàvem de cinc minuts per resoldre-les.  
Les preguntes que havíem de resoldre estaven enfocades amb el Pla TAC dels centres, i les nostres experiències a cadascuna de les escola dels participants de cada grup. 
La primera qüestió anava enfocada al tractament de les TIC a les escoles, quin ús se'n feia d'aquestes.
A nivell general vam observar que a les escoles tenen l'assignatura d'informàtica i tracten les TIC tant com a recurs com a contingut. Un aspecte a destacar de tots els grups en general ha sigut el fet que a moltes escoles tenen pissarra digital, però se'n fa un ús moderat, s'utilitza com un recurs més, i no basen la seva metodologia amb aquest recurs. 
En el meu grup en general, vaig observar que es feia un ús de les TIC com a contingut, i només en un cas, els alumnes utilitzaven la tablet com a eina de treball.
El segon apartat que vam treballar, van ser les barreres que es troben en el centre vers les noves tecnologies. Les barreres de primer ordre, són aquelles que estan relacionades amb problemes tecnològics, és a dir, que el centre no disposi de recursos suficients com per introduir les tecnologies a l'escola d'una manera més específica, i les barreres de segon ordre són aquelles que el problema està vinculat amb el professorat del centre, és a dir, que disposen de recursos, però el professorat creu, per la seva manera de pensar i treballar, que no s'han d'utilitzar com a metodologia principal a l'escola.
En el cas del nostre grup, pel que fa a les barreres de primer ordre, ens hem adonat que moltes escoles no disposen de suficients ordinador, no tenen n ordinador per nen o bé que l'aula d'informàtica no està sempre disponible, i alhora que no es troben mestres capaços de resoldre els diferents problemes que es troben amb les tecnologies.
Pel que fa a les barreres de segon ordre, ens hem adonat que hi ha centres suficientment equipats d'ordinadors i de noves tecnologies, però que una gran part del professorat no està disposat a fer-ho servir com a eina de treball, n'hi tampoc estan formats per saber-ho fer.
Finalment hem parlat dels continguts digitals als quals té accés l'escola. S'han vist diferents casos, com per exemple la utilització de les webquest, projectes de comarca, etc.
En el cas del nostre grup, a grans trets el que les escoles més utilitzen són materials de consulta ( youtube, CD's de llibres de text...), exercicis i activitats, sobretot el Jclic, i recursos per a la creació i treball intel·lectuals ( Word, Excel, Paint, etc).
En gairebé tots els grups s'ha parlat també de blocs, ja sigui bloc de centre, o bloc d'aula i blocs dels alumnes o dels mestres.

A sigut una activitat molts interessant, perquè basant-nos amb uns aspectes concrets de les noves tecnologies, hem pogut veure a trets generals l'ús que se'n fa a les escoles, i ens ha servit per relacionar molts aspectes treballats a classe, aplicats o no a les escoles. Alhora també ha sigut una manera d'apropar-nos a la realitat per veure que és el que ens trobarem en un futur a les escoles on treballem. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada